
Vi anker ikke mer enn før
Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten er ikke opptatt av å vinne rettsaker, men at sakene får et juridisk riktig resultat etter pasientskadeloven.
Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten er ikke opptatt av å vinne rettsaker, men at sakene får et juridisk riktig resultat etter pasientskadeloven.
Nasjonalt klageorgan for helsetenesta har ei stund brukt digital postkasse for å sende brev til deg. No kan du òg sende brev til oss med din digital postkasse.
Torsdag 5. januar kl. 10.30–12.00 markeres åpningen av Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten i våre nye lokaler i Krinkelkroken 1.
Mange sliter med å forstå sammenhengen mellom, eller forskjellen på, Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten og nemndene vi er sekretariat for.
Oslo tingrett kom til at det var riktig av nemnda å stadfeste vedtak om tilbakekall av autorisasjonen til en lege som drev uforsvarlig borreliosebehandling.
Saksbehandlingstiden på pasientskadesaker har vært rundt 20 måneder. Innen utløpet av neste år er målet at den skal halveres.
2015 har vært et krevende år på flere måter. Et regjeringsvedtak om fusjon og flytting, økende saksbehandlingstid, stramme budsjetter og innføring av fullelektronisk saksbehandling har preget året som har gått.
Torsdag inngikk Nasjonalt klageorgan for helsetjenesten en avtale om å flytte inn i Krinkelkroken 1 i Bergen.